Product Design Creative Thinking Concept

Οι φοιτητές σχεδιάζουν: 3 βραβευμένες συσκευασίες από μελλοντικούς επαγγελματίες

Το Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, δημιουργικά και καλλιτεχνικά «ανήσυχο», εκπαιδεύει καθημερινά τους μελλοντικούς designers. Η δική τους ματιά για τις ανεξάντλητες δυνατότητες του κλάδου της Συσκευασίας είναι γεμάτη έμπνευση και φρέσκο, ανανεωτικό αέρα!

Το Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, δημιουργικά και καλλιτεχνικά «ανήσυχο», εκπαιδεύει καθημερινά τους μελλοντικούς designers. Η δική τους ματιά για τις ανεξάντλητες δυνατότητες του κλάδου της Συσκευασίας είναι γεμάτη έμπνευση και φρέσκο, ανανεωτικό αέρα!

Συγκεκριμένα, στο μάθημα «Σχεδιασμού Συσκευασιών», οι φοιτητές και οι φοιτήτριες έρχονται σε επαφή με θέματα που αφορούν άμεσα τη Βιομηχανία της Συσκευασίας, η οποία στην Ελλάδα ανθεί και προσφέρει επιτυχημένα παραδείγματα αναφοράς. Μέσα από τη συμμετοχή τους σε διεθνείς και εθνικούς διαγωνισμούς, οι εκκολαπτόμενοι σχεδιαστές εφαρμόζουν τις θεωρητικές τους γνώσεις σε ένα πρακτικό πλαίσιο, δημιουργώντας από το μηδέν προτάσεις packaging που αντικατοπτρίζουν την αγάπη και το μεράκι τους για το αντικείμενο των σπουδών τους. Παρακάτω, μπορείτε να δείτε τρία παραδείγματα διακεκριμένων συμμετοχών των φοιτητών/φοιτητριών του Τμήματος:

Συσκευασία Σαμπάνιας – Metal Gift Pack for Champagne or Sparkling Wine by MPMA (2023)

Για τη συμμετοχή τους στον διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε η MPMA – Metal Packaging Manufacturers Association, οι φοιτητές Βασίλης Κυράτσης, Θωμάς Λιόκος και Γιώργος Λυχριδάς κατασκεύασαν μία premium μεταλλική συσκευασία σαμπάνιας.

Για το εξωτερικό περίβλημα, χρησιμοποίησαν laser χάραξης και αποτύπωσαν με λεπτομέρεια τις χαρακτηριστικές φυσαλίδες του ποτού. Σε εργονομικό επίπεδο, η ομάδα εργάστηκε ώστε να δημιουργήσει ένα packaging με προσαρμοζόμενο ύψος, ώστε να εξυπηρετεί κάθε τύπο μπουκαλιού. Με αυτόν τον τρόπο, η χρήση του μπορεί να αφορά δύο διαφορετικά μπουκάλια (σαμπάνιας ή ουίσκι), μειώνοντας το κόστος παραγωγής. Τέλος, η συσκευασία μπορεί εύκολα να αποτελέσει διακοσμητικό στοιχείο: είτε ως βάζο λουλουδιών είτε ως παγωνιέρα, αποκτά δεύτερη ζωή μετά την πρωταρχική λειτουργία της.

Οι τρεις φοιτητές διακρίθηκαν για αυτό το project, καταθέτοντας μια ολοκληρωμένη πρόταση που προσέλκυσε το ενδιαφέρον της κριτικής επιτροπής.

Συσκευασία Αρώματος – Greek Label Awards (2023)

Στα Greek Label Awards, τα οποία απονεμήθηκαν κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Global Pack 2023, βραβεύτηκαν τρεις ακόμη φοιτητές/φοιτήτριες του Τμήματος. Ο Βασίλης Καλαμαράκης, η Παναγιώτα Λίγκα και η Κωνσταντίνα Κέφου δημιούργησαν μία πολυτελή συσκευασία αρώματος.

Η ομάδα, με τη χρήση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, με διάφορα σχεδιαστικά εργαλεία καθώς και με τη χρήση τεχνικών 3D Modelling και 3D Printing, έκανε την αρχική της ιδέα πραγματικότητα.

Εμπνευσμένοι από την φράση “burning black”, μέρος ενός ποιήματος για τα αρώματα που γράφτηκε μέσω ΑΙ, ξεκίνησαν να εργάζονται πάνω σε διάφορες εναλλακτικές εκδοχές της συσκευασίας μέχρι να καταλήξουν στην τελική που υπέβαλαν στον διαγωνισμό.

Με αναφορές στην Αρχαία Ελλάδα (για παράδειγμα, το καπάκι είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να θυμίζει μαρμάρινο κίονα) και χρωματική παλέτα – «ωδή» στον οψιδιανό, τα πετρώματα, τα πήλινα αγγεία και τον μπρούντζο, το αποτέλεσμα τράβηξε τα βλέμματα των μελών της κριτικής επιτροπής.

Συσκευασία Αλουμινίου για Ανθρακούχο Νερό – Aluminum Can Design Competition από το Πανεπιστήμιο του Νόβι Σαντ (2024)

Μία ακόμη ομάδα φοιτητών/φοιτητριών του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας διακρίθηκε διεθνώς. Η Ιωάννα Καλαμακίδου, μαζί με τον Βασίλη Κυράτση και τον Θωμά Λιόκο, ξεχώρισαν με τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό Aluminum Can Design από το Πανεπιστήμιο του Νόβι Σαντ.

Με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, οι νεαροί designers ξεδίπλωσαν την έμπνευσή τους και κατέληξαν να χρησιμοποιήσουν τον ερωδιό ως κύριο σύμβολο. Το πτηνό αυτό αντανακλά τις αξίες της κομψότητας, της αγνότητας, της ειρήνης και της αρμονίας, ενώ σε αρκετούς πολιτισμούς σχετίζεται με την ισορροπία και τη σοφία.

Η ομάδα θέλησε να συνδέσει τις εν λόγω έννοιες με το προϊόν (ανθρακούχο νερό), που ήταν εξαρχής το αντικείμενο του case study της. Η διάκρισή τους αποδεικνύει ότι τα κατάφεραν με επιτυχία!