«QR Codes με GS1 Digital Link: Οι νέες δυνατότητες για το προϊόν σας, με τα barcodes της επόμενης γενιάς» 

Η Ειρήνη Χαρίτου, Senior Digital & Marketing Executive του GS1 Association Greece, γράφει στο Global Pack Insights για τα QR Codes με GS1 Digital Link. Ανακαλύψτε πώς λειτουργεί, τα οφέλη από τη χρήση του και γνωρίστε δύο case studies γνωστών brands, που δείχνουν πώς τα QR Codes με GS1 Digital Link εξελίσσουν τις συσκευασίες.

Η Ειρήνη Χαρίτου, Senior Digital & Marketing Executive του GS1 Association Greece, γράφει στο Global Pack Insights για τα QR Codes με GS1 Digital Link. Ανακαλύψτε πώς λειτουργεί, τα οφέλη από τη χρήση του και γνωρίστε δύο case studies γνωστών brands, που δείχνουν πώς τα QR Codes με GS1 Digital Link εξελίσσουν τις συσκευασίες.

Γράφει η Ειρήνη Χαρίτου 

Εάν έχετε ήδη ένα QR Code πάνω στο προϊόν σας, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θέλετε να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες σας. Τα παραδοσιακά QR Codes περιέχουν μια διεύθυνση URL, που οδηγεί σε μία σελίδα στο διαδίκτυο, με περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το προϊόν, προσφορές, ιδέες χρήσης και πολλά άλλα. 

Πλέον μπορείτε να αναβαθμίσετε ένα παραδοσιακό QR Code, συμπεριλαμβάνοντας τον ίδιο κωδικό είδους GS1 GTIN που βρίσκεται στο τυπικό barcode του προϊόντος σας, και αυτό να σκανάρεται και στο ταμείο POS. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε πληροφορίες όπως ημερομηνίες λήξης, αριθμούς παρτίδας και σειριακούς αριθμούς, τα οποία μπορούν να ανακτηθούν χωρίς αναζήτηση στο διαδίκτυο.  

Καλώς ήρθατε στα barcodes της επόμενης γενιάς!  

Πώς λειτουργεί το QR Code με GS1 Digital Link; 

Το QR Code με GS1 Digital Link περιέχει ένα link, έναν ψηφιακό σύνδεσμο δηλαδή, που λειτουργεί ως «διακόπτης», καθώς μπορεί να ανακατευθύνει τον ενδιαφερόμενο σε διαφορετικές πληροφορίες, ανάλογα με την εφαρμογή που χρησιμοποιεί. 

Το GS1 Digital Link εκτελεί δύο λειτουργίες: 

  • Αναγνωρίζει μοναδικά ένα προϊόν. 
  • Παρέχει ένα σημείο εισόδου σε ψηφιακές πληροφορίες σχετικά με το προϊόν. 

Είναι δομημένο έτσι ώστε να επιτρέπει την ανάγνωση του κωδικού του προϊόντος (GTIN) και των επιπλέον δεδομένων που κωδικοποιούνται στην ετικέτα απευθείας από ένα barcode scanner, ενώ παράλληλα παραπέμπει σε online πληροφορίες εάν σκαναριστεί από κάμερα κινητού τηλεφώνου ή με κάποια πιο εξειδικευμένη εφαρμογή. 

Οφέλη από τη χρήση των QR Codes με GS1 Digital Link και της ψηφιακής ετικέτας (digital labelling) 

  • Τεκμηριωμένες επιλογές: με πληροφορίες που δεν περιορίζονται πλέον από τον χώρο της συσκευασίας, τα QR Codes με GS1 Digital Link μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των καταναλωτών, επιτρέποντας στα brands να μοιράζονται βασικές πληροφορίες αλλά και πρόσθετες, όπως εκπαιδευτικά βίντεο, συμβουλές, συνταγές, οδηγίες χρήσης, διατροφικές πληροφορίες και πιστοποιήσεις. 
  • Ευκολία: η πρόσβαση στις πληροφορίες γίνεται με έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο για τους καταναλωτές, σκανάροντας απλώς το barcode με τα smartphones τους.  
  • Πληροφορίες βιωσιμότητας: με την αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών να κατανοήσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων, τα QR Codes με GS1 Digital Link μπορούν να διαθέσουν στους καταναλωτές πληροφορίες όπως από πού προέρχεται ένα προϊόν, τα συστατικά του, το ανθρακικό αποτύπωμα και οδηγίες σχετικά με την ανακύκλωση ή την επαναχρησιμοποίηση συσκευασιών. 
  • Ασφαλέστερα τρόφιμα: παράλληλα με την υγεία και τη διατροφή, τα QR Codes με GS1 Digital Link μπορούν να διευκολύνουν την πρόσβαση σε κανονιστικές πληροφορίες, λεπτομερείς συμβουλές για αλλεργίες και ημερομηνίες για «Ανάλωση κατά προτίμηση πριν από» ή «Ανάλωση έως», επιτρέποντας την απόρριψη ληγμένων τροφίμων στο ταμείο και την πώληση εκείνων που βρίσκονται κοντά στη λήξη σε μειωμένες τιμές, οδηγώντας σε μείωση της σπατάλης τροφίμων.  Με πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα, οι εμπορικοί εταίροι μπορούν να βελτιώσουν τη διαχείριση των αποθεμάτων τους. 
  • Ιχνηλασιμότητα: βελτιώνουν τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα των αλυσίδων εφοδιασμού και απλοποιούν τις διαδικασίες ιχνηλασιμότητας, ανάκλησης και επιστροφής, προσφέροντας αξιόπιστες πληροφορίες για το προϊόν και το ιστορικό του.  
  • Αποδοτικότητα χώρου: Η φυσική συσκευασία έχει συχνά περιορισμένο χώρο. Τα QR Codes με GS1 Digital Link επιτρέπουν στους κατασκευαστές να παρέχουν εκτεταμένες και δομημένες πληροφορίες στον ελάχιστο δυνατό χώρο, γεγονός εξαιρετικά χρήσιμο ειδικά για προϊόντα με σύνθετες απαιτήσεις πληροφοριών. 
  • Οικονομική ανταποδοτικότητα: Η εφαρμογή των QR Codes με GS1 Digital Link είναι σχετικά φθηνή σε σύγκριση με την εκτύπωση εκτεταμένων πληροφοριών στις συσκευασίες. Μειώνει επίσης την ανάγκη για επιπλέον έντυπο υλικό, το οποίο μπορεί να είναι δαπανηρό και μη φιλικό προς το περιβάλλον.  
  • Δυναμικές ενημερώσεις: Οι πληροφορίες που αποκτώνται μέσω QR Codes με GS1 Digital Link μπορούν να ενημερώνονται συνεχώς από τον brand owner, σε πραγματικό χρόνο, χωρίς την ανάγκη αλλαγής του QR Code στη συσκευασία. Αυτό σημαίνει ότι τυχόν αλλαγές στις πληροφορίες του προϊόντος, όπως νέες πιστοποιήσεις, ενημερωμένες οδηγίες χρήσης ή και νέες προσφορές, μπορούν να κοινοποιηθούν αμέσως, χωρίς να χρειάζεται να παραχθεί νέα συσκευασία. 
  • Ενισχυμένη αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές: Τα QR Codes με GS1 Digital Link μπορούν να συνδεθούν με διαδραστικό περιεχόμενο, εκπαιδευτικά βίντεο ή εμπειρίες επαυξημένης πραγματικότητας, που ενισχύουν την αλληλεπίδραση του καταναλωτή με το προϊόν και την επωνυμία. 
  • POS της επόμενης γενιάς: και εξακολουθούν και σκανάρονται κανονικά στο ταμείο! 

Ακολουθούν 2 case studies γνωστών brands, που αποδεικνύουν ότι τα QR Codes με GS1 Digital Link εξελίσσουν τις συσκευασίες: 

Case Study: Το μεταλλικό νερό Jeju SamDaSoo στοχεύει σε «κορυφαία» επίπεδα απόδοσης και βιωσιμότητας 

Οι πρόσφατοι κανονισμοί πιέζουν τις κορεατικές εταιρείες ποτών να αφαιρέσουν τις ετικέτες από τα μπουκάλια τους ως μέρος μιας πρωτοβουλίας να διευκολύνουν την ανακύκλωση. Τοποθετώντας ένα QR Code που βασίζεται στα πρότυπα GS1 σε κάθε πώμα φιάλης, η κορεατική εταιρεία εμφιάλωσης νερού δεν χρειάζεται πια ετικέτα. Οι πληροφορίες που υπήρχαν προηγουμένως στις ετικέτες του μεταλλικού νερού είναι τώρα διαθέσιμες απλώς σκανάροντας το QR Code με το GS1 Digital Link στο καπάκι της φιάλης. Πέρα από τη συμμόρφωση με την εθνική νομοθεσία, η εταιρεία βλέπει βελτιωμένη συνεργασία με τους καταναλωτές, καλύτερη διαχείριση αποθεμάτων και πολλά άλλα. Δείτε το πλήρες case study εδώ

Case Study: Τα επαναχρησιμοποιούμενα μπουκάλια της Coca-Cola επωφελούνται από τα καινοτόμα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1 

Για να επιτύχει τον στόχο της για 40% επαναγεμιζόμενα μπουκάλια έως το 2030, η Coca-Cola Λατινικής Αμερικής χρειαζόταν έναν τρόπο να γνωρίζει πόσες φορές ένα συγκεκριμένο μπουκάλι είχε περάσει από τον κύκλο επαναπλήρωσης. Χαράζοντας με λέιζερ ένα μοναδικό αναγνωριστικό σε κάθε μπουκάλι, η Coca-Cola μπορεί να γνωρίζει πόσους κύκλους πλήρωσης έχει περάσει το μπουκάλι και αν πρέπει να ξαναγεμιστεί ή να ανακυκλωθεί. Πέρα από τον θετικό αντίκτυπο στη βιωσιμότητα, η πρωτοβουλία παρέχει ένα πολύτιμο σύνολο δεδομένων σχετικά με τις διαδρομές κάθε φιάλης στην αγορά σε όλο τον κύκλο ζωής της. Δείτε το πλήρες case study εδώ. 

Σχετικά με τον GS1 

O GS1 είναι ουδέτερος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που αναπτύσσει διεθνή πρότυπα για την αποτελεσματική επιχειρηματική επικοινωνία. Τα διεθνή πρότυπα GS1 βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα, την ασφάλεια και τη διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε φυσικά και ψηφιακά κανάλια, σε 25 τομείς της αγοράς, διευκολύνοντας οργανισμούς και επιχειρήσεις κάθε μορφής και μεγέθους να αναγνωρίζουν, να καταγράφουν και να μοιράζονται πληροφορίες απρόσκοπτα. Εθνικοί Οργανισμοί σε 119 χώρες, περισσότεροι από 2 εκατομμύρια επιχειρήσεις-χρήστες του συστήματος GS1 και 10 δισεκατομμύρια συναλλαγές καθημερινά, επιβεβαιώνουν ότι τα πρότυπα GS1 δημιουργούν μία κοινή γλώσσα για τις επιχειρήσεις, που υποστηρίζει συστήματα και διαδικασίες σε όλο τον κόσμο. 

Περισσότερα: www.gs1greece.org